torstai 9. kesäkuuta 2016

Kymmenen faktaa tiskiin

Sateista ja kylmää torstaita kaikille. Tuntuu siltä ettei kesästä olisi enää minkäänlaista merkkiä. Täällä sataa silloin tällöin vettä ja tuulen takia jopa kaulahuivin voisi ottaa esille. Onneksi kuullemma vielä aurinko tulee esille ja lämpimät ilmat palaavat. Toivotaan, että mahdollisimman pian. 
Tsekkailin läpi helmikuussa ilmestynyttä 10 FAKTAA MINUSTA -postausta ja tajusin, että siitä on aikaa kun sen teille julkaisin. Huomasin myös, että jotkut asiat ovat muuttuneet, mutta sieltä löytyi asioita jotka ihme kyllä on pysynyt samana. Päätin tällaisella sateisena päivänä tulla laittamaan kymmenen faktaa tiskiin itsestäni. Sateesta huolimatta halusin ihan välttämättä ottaa kameran esille ja ottaa muutaman kuvan, joten useissa kuvissa kameran takana oleva siskoni lupautui taas kuvaajaksi. Toivottavasti tykkäätte postauksesta


1. Mun oli tarkoitus peruskoulun jälkeen lähteä opiskelemaan merkonomiksi. Asiaan tuli kuitenkin käänne kun laitoin hakemuksessa ensimmäisenä luonto -ja ympäristöalan. Luonto on ollut ja on edelleen älyttömän tärkee paikka mulle ja haluan sijoittaa tulevaisuuteni jotenkin pitäen sen aina vierelläni. Merkonomi on edelleen suuri haaveeni ja varmasti jos vain motivaatio opiskeluun edelleen tuon jälkeen riittää, lähden opiskelemaan lyhyesti merkonomiksi. Ensi viikolla saankin jo tietää pääsinkö haluamaani kouluun!

2. Oon vegaaniksi ryhtymisen jälkeen rakastunut ruoanlaittoon. Tykkään kokeilla uusia reseptejä, enkä enää poltakkaan niin montaa ruokaa pohjaan. Tällä hetkellä yksi suosikki kokkailuistani on ollut sieninen bolognese. Tuun varmasti jatkossa postailemaan paljon enemmän reseptejä kun oon entistä enemmän innostunut kokkailuista.

3. Oon ihan hullu syysihminen. Vaikka kesä on aivan ihanaa aikaa, syksy on kuitenkin aina vienyt mun sydämen. Vihaan syksyisin sitä vesisadetta, mutta ne värit, vaatteet ja koko aika on ihanaa. Kesäsin rakastan pukeutua shortseihin, napapaitoihin ja muihin vaatteisiin, mutta rakastan myös syysmuotia. Takit tulevat takaisin käyttöön ja beige ja viininpunainen väri valtaa vaatekaupat. 


4. Oon tosi useesti puhunut varsinkin ystävilleni siitä kuinka laitan aina muut itseni edelle. Vaikka joissakin asioissa pitää ajatella ensimmäisenä itseään, oon aina ajatellut asiat ensimmäisenä muiden kohdalta. Kuten oon jo maininnut olevani Eläinsuojelukeskus Tuulispään Jennifer-lehmän kummina, ostanut tuotteita, joiden tulot menevät eläinten hyvinvointiin ja allekirjoittnut eläinlain. Haluan tulevaisuudessakin auttaa niin eläimiä kuin luontoakin kaikin mahdollisin keinoin.

5. Mä oon tosi harvoin kipeä. Ylä-asteen aikana taisin olla vain pari kolme kertaa pois sen takia, että olisin ollut kipeä. Mulla on käynyt jonkinlainen onni sen suhteen, koska tosi monet esimerkiksi mun ystävistä sairastaa useesti. Tällä on myös huono puoli nimittäin silloin kun sairastan, sairastan sitten kunnolla. Hyvä, että ylös pääsen ilman pyörtymisen vaaraa.

  
6. Monet ystävät ovat päässeet todistamaan tämän seuraavan asian. Yleensä ihmiset tarkistaa onko jokin tietty asia mukana, mutta kun itse laitan esimerkiksi lompakon tai vaikkapa bussikortin reppuun, mun on ihan pakko tarkistaa ainakin viisi kertaa ennen kun voin lähteä mihinkään. Vaikken ole koskaan unohtanut mitään tärkeää kotiin, mun on vaan ihan pakko tarkistaa onko kaikki mukana. Toinen samanlainen asia mitä mun on pakko tehdä, on tarkistaa heti reppu jos vaikkapa oon pyytänyt jotakin ystävääni laittamaan esimerkiksi lompakon sinne. Tämä ei tarkoita ettenkö luottaisi heihin, mutta mun on vaan pakko tarkistaa onko se siellä. Kuulostaa oudolta...toivottavasti joku teistä tekee samaa.

7. Mulla tulee silloin tällöin hetki kun mun on pakko laittaa soimaan vanhoja biisejä. Tosi useesti saatan laittaa mun lapsuuden lempi biisejä, kuten pari viikkoa sitten soitin monta kertaa putkeen Lauri Tähkän Pauhaava sydän. Se oli nuorempana mun yks lemppari kappaleista. 

8. En vielä vuosi sitten voinut sietää kookosen hajua. Nykyään oon ihan rakastunut siihen. Kaikki kookoksen tuoksuiset vartalorasvat on ihan super ihania. Oon myös tykästynyt kookoksen makuun, mutta en pelkästään. Maidossa ja kermassa se on aivan älyttömän hyvää ja sen avulla ruoasta tulee tosi hyvää. Jos ette oo testannut, suosittelen sitä, koska voin vaikka allekirjoittaa että se maku ei tuota pettymystä.


9. Mä rakastan kahvilassa käymistä. Vaikken olekaan kahvin ystävä, tykkään juoda teetä ja välillä jopa syödä jotakin pientä. Siellä on ihanaa viettää ystävän kanssa aikaa ja ollaan isosiskon kanssa käyty pari kertaa kahvilassa syömässä. 

10. Mulla on melkein koko ikäni ollut lyhyet kynnet. Lyhensin ne aina kun ne rupes kasvaan, koska pelkäsin niiden katkeamista niin paljon. Nyt on mennyt jo muutaman kuukauden tällainen kynsienkasvatus ja täytyy sanoa, että taputukset olkapäälle. Vaikken ole pitkien kynsien kaveri, pitää myöntää että pientä pituutta on aina kiva olla.

Mitä piditte tällaisesta postauksesta? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti