lauantai 28. toukokuuta 2016

Pärnu

Leppoisaa lauantaita kaikille Tänään on vietetty päivä pääasiassa siivoillessa ja treenatessa. Tämän viikonlopun oon ajatellut ottaa ihan rauhallisesti, jotta sitten jaksaa vielä viimeisen kouluviikon. Palasin eilen illalla takasin kotiin. Kuten kerroin jo edellisessä postauksessa, lähdettiin oman ja toisen luokan kanssa Pärnuun keskiviikkona ja palattiin eilen. Oli kyllä tosi kiva reissu ja kamera kulki mukana koko ajan, joten sain otettua paljon kuviakin joita tässä postauksessa teille vähän esittelen. Kuvien kanssa kerron teille myös vähän reissun fiiliksiä ja tapahtumia, joten toivottavasti tykkäätte.

Me lähettiin bussilla kohti Helsinkiä aamusta ja saavuttiin aamupäivästä satamaan. Helsingistä lähettiin laivalla Tallinaan. Laivalla oli tarjolla buffet ja se oli super hyvää. Laivalla oli melkeinpä pelkästään odottelua, koska siellä oli vain kolme kauppaa ja ne käytiin nopeasti läpi. Koko reissulta tarttui mukaan muutamia vaatteita, joista teen myöhemmin erikseen postauksen.

Tallinnasta matka jatku bussilla Pärnuun, jossa majoittauduttiin hotellihuoneisiin. Huone ei ollut mitenkään erityisen näköinen, mutta iltaisin taivas näytti ikkunasta tosi kauniilta. Ensimmäisenä iltana käytiin Petran, Adan ja Annikan kanssa syömässä aasialaista ruokaa ja ennen sulkemisaikaa käytiin parissa vaatekaupassa. Illaks oli vielä ihan pakko ostaa tuoreita mustikoita ja viinirypäleitä huoneeseen.

Torstaina lähettiin aamupalan jälkeen seikkailupuistoon ja pakko sanoa, että oma motivaatio ei ollut kauhean korkealla, koska lähdettiin aamulla ja tällä hetkellä jalat on täynnä hyttysen puremia. Heti kuitenkin kun päästiin kulkemaan ratoja, itse aloin innostua siitä. Pääsin kuitenkin vain kaksi rataa, koska jokaisella radalla ollaan korkeammalla ja itselleni korkeuden takia toinen rata oli jo ihan tarpeeksi. Itapäivällä oli vielä kylpylä, jonka jälkeen lähdettiin rannan kautta hotellille. Siellä valmistauduttiin pitsalle, jota jouduin odottamaan todella kauan, koska vegepitsat tulivat viimeisenä, mutta sieltä kuitenkin lähdettiin täydellä vatsalla. Pitsan jälkeen lähettiin Petran, Adan ja Annikan kanssa ostamaan vielä syötävää hotellille ja vettä seuraavan päivän reissua varten.

Perjantaina lähettiin bussilla kohti suurta ostoskeskusta ja siellä syötiin ja kierreltiin kauppoja. Ostoskeskuksesta lähettiin laivalle ja sieltä kohti Suomea. Tarjolla oli taas buffet, joten vatsa oli ruuan päätteeksi tosi täynnä. Suomeen palatessa bussimatkaa Tampereelle oli parisen tuntia. Halusin ottaa yllä olevan kuvan tähän postaukseen mukaan, koska kun näin sen, se puhutti älyttömän paljon. Tuota samaa kuvaa on ollut sosiaalisessa mediassa todella paljon ja itse olen nähnyt siitä erilaisia versioita tekstien kera. Ihan älyttömän upea maalaus tehty keskelle katua.