perjantai 3. heinäkuuta 2015

Healthy lifestyle

Heippa ja erittäin lämmintä, pikemminkin kuumaa perjantaita. Täällä oon jo tuskistellut tämän kuumuuden kanssa heti aamusta lähtien. Vaikka lämpimästä ilmasta tykkäänkin, niin kyllä se raja jossain pitää mennä. Tuskallisesta ilmasta huolimatta sain tänään tehtyä tosi paljon, mitä olin jo ajatellut kun päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja pistää elämäntavat remonttiin. Moni jo varmaan oli ehtinyt lukea vähän viime vuoden ja tämän vuoden alussa kirjoitettuja postauksia ennen kun poistin ne, niin siellä olin jo kertonut mun viime vuoden elämäntavoista ja kuinka sain tuloksia myös fyysisesti että henkisesti. Heti tämän vuoden alussa otin niskasta itseäni kiinni ja hyvin sujui liikunta ja ruokavalio, mutta nyt kesän alussa tuli syötyä sellaista, mitä ei ehkä niin usein pitäisi syödä. 

 Ruokavalio 

Yks tärkeimmistä asioista on pitää ruokavalio kunnossa. Ja mulle se on ehkä vaikein asia, koska oon niin makean perään. Mutta oon rakastunut kaikkiin hedelmiin ja marjoihin, varsinkni puurossa. Kokeilin myös paahtoleipää, jonka päällä oli mansikoita ja kyllä oli hyvää. Salaateista oon aina tykännyt, mutta tykkään myös kokeilla uutta kuten jauhelihaa salaattiin, broileria, keitettyjä makaroneja. 

 Liikunta 

Tykkään tosi paljon liikkua. Eikä melkein mikään voi estää mua joko menemästä lenkille tai sitten treenaamasta. Siihen on niin hyvä motivaatio, että oon ihan ylpeä itsestäni. Treenaaminen ei oo mulle sellaista pakkotekemistä, vaan sellaista mistä nautin ja tykkään. Itselleni on kertynyt paljon värikkäitä liikuntavaatteita ja se tuo enemmän ja enemmän vaan intoa liikkumiseen.

 Herkuttelu 

Herkuttelu silloin tällöin on sallittu, mutta itselleni olen sellaiset "säännöt" laittanut ettei kauheasti herkuteltua tulisi, mutta kun tulee niin yritän tehdä siitä myös terveellistä. Kuten smoothiet, niitä rakastan yli kaiken ja voisin juoda niitä ympäri vuoden. Rahkat ja hedelmäsalaatit on myös aivan älyttömän hyviä. Tulee paljon parempin mieli, kun herkuttelee terveellisesti.

 Nesteytys

Nestytys on tosi tärkeetä, varsinkin näin kesällä. Ekan kerran kun näin kuvia näistä vesistä, joihin on laitettu marjoja ja hedelmiä niin kyllä tuli vähän mietittyä, että onko toi nyt niin hyvää kun näyttää. No mä sitten itse ajattelin testata ja älyttömän hyvää kyllä oli. Mun lemppari on sitruunan siivuja vedessä. Se tuo jotenkin raikkaan olon ja enemmän halua juoda vettä päivässä. Juon myös ihan tavallista hanavettä paljon ilman mitään makua ja sekin on ihmeellisen hyvää vaikken ennen oikein siitä niin välittänytkään.

Kuvat Tumblr ja We Heart It

4 kommenttia:

  1. mitä mieltä oot jos ystäväsi muuttaa elämäntapojansa samaan tyyliin mut asiasta tulee pakkomielteistä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tottakai pitää saada se kyseinen henkilö tajuamaan, että nyt pitää tulla stoppi asialle. Jos mitään ei tapahdu niin on varmaan parasta sanoa asiasta henkilön sille läheisimmälle ihmiselle, koska jos vain vierestä katsoo eikä mitään sano niin lopputulos voi olla huonompi mitä alussa ajatteli kun elämäntapoja lähtee muuttamaan. Joten aina kannattaa heti alussa, jos elämäntapoja laittaa remonttiin, niin miettiä sitä, että alottaa todella pienistä askelista ja muistaa pitää sellaisen yhden päivän tauon, ettei vain ala ajattelemaan, että olisi pakko liikkua eikä saisi syödä yhtään herkkua. Herkuttelu on silloin tällöin sallittua:)

      Poista
  2. hyvältä kuulostaa. ja aina välillä kannattaa just olla sellaisia päiviä, että syö mitä mieli tekee, niin pysyy homma tasapainossa. mut sulla kuulostaa olevan terve asenne. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Terve asenne se pitää todellakin olla. Pitää tehdä mistä nauttii, mutta silti myös pitää sellaisia herkkupäiviä, enkä silloinkaan napsi sipsejä tai syö suklaata vaan sellaista mikä on terveellisempää mutta yhtä hyvää.

      Poista